Kolejne osoby oszukane w Internecie
Jako pierwszy w miniony piątek do ostrowieckiej komendy zgłosił się 26-latek, który padł ofiarą oszustów. Z relacji ostrowczanina wynikało, że na jednym z portali ogłoszeniowych wystawił do sprzedaży meble. Kolejno za pośrednictwem Internetu skontaktowała się z nim kobieta, która zainteresowana była zakupem wystawionego przez niego towaru. Następnie kontrahentka przesłała mu na adres mailowy „potwierdzenie opłacenia przesyłki” wraz z linkiem. Po jego otwarciu 26-latek został przekierowany na „stronę banku”. Sądząc, że loguje się do bankowości elektronicznej wpisał swój login i hasło, po czym otrzymał informację, iż wystąpił błąd podczas logowania. Po chwili odebrał telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku, który poinformował go, że pomoże mu w autoryzacji transakcji i poprosił go o wygenerowanie kodu Blik. Ostrowczanin posłuchał oszusta i przekazał mu otrzymany kod na 3000 złotych. Kiedy zapytał swojego rozmówcę „dlaczego jest taka kwota” oszust poinformował go „że są to punkty, które wkrótce zostaną zamienione na gotówkę”. Po kilku minutach kiedy 26-latek zauważył, że z jego konta zostały wypłacone pieniądze w kwocie 3000 złotych zrozumiał, że padł ofiarą cyberprzestępców. W taki sam sposób została oszukana 25-letnia ostrowczanka. Kobieta zamiast zyskać podczas sprzedaży łóżka o wartości 2500 złotych straciła 3000 funtów brytyjskich.
Pamiętaj! Sprzedając, czy zawierając umowy przez Internet, również możesz zostać oszukany. Nie klikaj w linki przesłane w wiadomościach kierujące do płatności. Czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne. Nie ulegaj prośbom o zalogowanie się do konta bankowego, podania hasła jednorazowego lub jakiegokolwiek identyfikatora, loginu do banku. Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty płatniczej.
Opr. EW
Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski