Kolejne oszustwo przy sprzedaży w sieci
Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 42-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego. Kobieta poinformowała mundurowych, że padła ofiarą oszustów. Z relacji zgłaszającej wynikało, że jakiś czas temu na popularnej aplikacji internetowej wystawiła do sprzedaży fotelik dziecięcy. Wczoraj ofertą zainteresowała się jakaś osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionej przez niej rzeczy. W trakcie rozmowy kontrahenta poinformowała 42-latkę, że przesłała jej za pomocą komunikatora społecznościowego potwierdzenie zapłaty wraz z linkiem do firmy kurierskiej celem nadania przesyłki. Niczego nie podejrzewająca ostrowczanka kliknęła w link, który przekierował ją na stronę jej banku. Niestety wystąpiły problemy z zalogowaniem się do bankowości elektronicznej o czym zgłaszająca poinformowała swoją kontrahentkę. Ta uspokoiła kobietę, aby się nie denerwował, gdyż to się często zdarzy i wkrótce telefonicznie skontaktuje się z nią pracownik firmy kurierskiej celem sfinalizowania transakcji, co też stało się po krótkiej chwili. W trakcie rozmowy 42-latka została poproszona przez rozmówczynię o potwierdzenie kodu Blik, by mogła otrzymać pieniądze ze sprzedaży wystawionego przedmiotu. Niczego nie podejrzewająca ostrowczanka postąpił zgodnie z otrzymanymi wskazówkami, udostępniając kilka kodów. Kiedy zalogowała się do bankowości elektronicznej zrozumiała że została oszukana, gdyż z jej konta zniknęły pieniądze w kwocie 18 000 złotych.
Pamiętaj! Sprzedając w Internecie również możesz zostać oszukany. Nie klikaj w linki przesłane w wiadomościach kierujące do płatności. Czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne.
Nie wolno reagować na prośby o zalogowanie się do konta bankowego, podania hasła jednorazowego lub jakiegokolwiek identyfikatora, loginu do banku.
Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, są napisane niegramatycznie.
Najbezpieczniej jest wpisać samodzielnie adres internetowy strony danego serwisu ogłoszeniowego lub banku. Sprawdzajmy zawsze, czy witryna jest bezpieczna.
Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.
Opr. EW
Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim