Oszustwo podczas sprzedaży części do samochodu
Aplikacje do sprzedaży i kupna towarów ułatwiają nam możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Warto pamiętać, że podczas kontaktów z nieznajomymi kontrahentami należy zachować szczególną ostrożność. Oszuści często udają klientów i przenoszą rozmowy w sprawie zakupu z aplikacji sprzedażowej na popularne komunikatory społecznościowe. Następnie cyberprzestępcy pod pretekstem przesyłki towaru lub przelewu pieniędzy przesyłają linki, dzięki którym otrzymują dostęp do naszych rachunków bankowych.
Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosił się 30-latek. Mieszkaniec miasta poinformował mundurowych, że padł ofiarą oszustów. Z relacji zgłaszającego wynikało, że przy pomocy popularnej aplikacji internetowej, wystawił do sprzedaży odbój amortyzatora. Następnie na adres emaliowy otrzymał link z informacją dotyczącą zakupu tejże części. Niczego nie podejrzewający 30-latek kliknął w link, po czym podał wszystkie dane potrzebne do zalogowania się do bankowości elektronicznej. Wtedy to, pojawiła się informacja, że wystąpiły problemy techniczne. Krótko później mieszkaniec Ostrowca Świętokrzyskiego otrzymał telefon od mężczyzny, który poinformował go, iż jest pracownikiem infolinii i pomoże mu usunąć problem. Po czym sprawca poprosił o wygenerowanie kodów Blik. Po kilku minutach zgłaszający zobaczył, że na jego koncie brakuje 2100 złotych. Wtedy też zorientował się, że padł ofiarą oszustów.
Opr. EW
Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski